On kummallista miten ihmiset heittävät pois ihan hyvää tavaraa eivätkä vie niitä kirpputoreille. Onko se laiskuutta, tyhmyyttä vai kenties sitä, ettei halua antaa mitään kenellekään ilmaiseksi? Asun seudulla, missä on paljon vaihto-oppilaita. Kun tulee aika lähteä kotimaahan, vaihto-oppilaan pitää päästä eroon opiskelun aikana kertyneistä tavaroista. Tosi usein tavaraa jätetään roskakatoksiin, mistä esimerkiksi minä olen tehnyt uskomattomia löytöjä. Olen huomannut, että toimivaa tavaraa ei aina laiteta roskasäiliöön, vaan sen viereen näytille, että sen voi joku tarvittaessa poimia parempaan talteen. Roskakatoksista olen dyykannut täysin toimivan television, rottinkituolin parvekkeelle, jakkaran, hienon ja tilavan matkalaukun, kukkaruukkuja, ison peilin, enkun sanakirjan, DVD-elokuvia.. Paras kaikista taitaa olla kuitenkin tämä viimeisin löytöni:

Hooverin ecobox -imuri! Voitteko uskoa? Olen tässä nyt lyönyt monta kärpästä kerralla: Tuo on pölypussiton imuri, joten taas on yksi kertakäyttöluontoinen tuote (pölypussit) korvattu kestovaihtoehdolla. Tuossa imurissa pöly kertyy sisällä olevaan laatikkoon, joka sitten säännöllisesti tyhjennetään. Olihan tuo imuri likainen, mutta en ole uusavuton.Silmänisku Hommasin tuohon vielä huonokuntoisten tilalle pussit.netistä uuden hepasuodattimen ja moottorisuodattimen, joille tuli hinnaksi 24€. Aatelkaa nyt, tuon hinta uutena (netissä suorittamani tutkimuksen mukaan) on ollut lähemmäs kolmesataa...